Δ2 Σχολικού έτους 2015-2016

Υπεύθυνη τμήματος: Βίλη Καραγιώργου

Αγαπητά μου παιδιά,

σας καλωσορίζω στη σελίδα του σχολείου μας, στη σελίδα της τάξης μας!

Θα περάσουμε και φέτος μια δημιουργική χρονιά με όμορφες δραστηριότητες και πολλές πολλές γνώσεις!

Καλή πρόοδο σε όλα τα παιδάκια μου!

Η δασκάλα σας


Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βεργίνα!

Στις 3 Ιουνίου η Δ΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε την πιο εντυπωσιακή εκπαιδευτική εκδρομή : στη Βεργίνα!

Οι δάσκαλοί μας επέλεξαν αυτόν τον προορισμό διότι ήταν απόλυτα σχετικός με το μάθημα της Ιστορίας της Δ΄δημοτικού.

ivory head of scarred (poss) Plilip, Vergina.jpg

ivory head of scarred (poss) Plilip, Vergina.jpg

 

Όλα όσα είχαμε μάθει και είχαμε ακούσε για το Φίλιππο και τον Μέγα Αλέξανδρο ξετυλίχτηκαν μπροστά μας. Μεταφερθήκαμε σ” εκείνη  την εποχή, πληροφορηθήκαμε τόσα πολλά και ανατριχιάσαμε που περπατήσαμε στον κόσμο των νεκρών… τον 4ο αιώνα π.Χ.


Η συστάδα των βασιλικών τάφων που ανακαλύφθηκε το φθινόπωρο του 1977 από τον Μανόλη Ανδρόνικο βρίσκεται στο χωριό Βεργίνα. Οι τάφοι αυτοί καλύπτονται πλέον από ένα κτίριο και όλο αυτό από χώμα δημιουργώντας έναν τεχνητό λόφο όπως σε εκείνη την εποχή.
κατάλογος
Προκείται για τρεις τάφους: α) του Φιλίππου του Β”,  β) του πρίγκιπα Αλέξανδρου Δ΄, γιου του Μ Αλέξανδρου και γ) μια γυναίκας.
6473400d11ba71114a68fb71212223f9
Στην είσοδο του μουσείου – βασιλικών τάφων διακρίναμε μεγάλο αριθμό επιτάφιων στήλων με ονόματα απλών Μακεδόνων πολιτών.
Η-Βεργίνα-και-ο-αρχαιολογικός-χώρος-των-Αιγών
Ο πρώτος τάφος ήταν ένας συλημένος τάφος γυναίκας. Τον είχαν κλέψει από αρχαιοτάτους χρόνους. Οπότε δε βρέθηκαν παρά κάποια ελάχιστα όστρακα από πήλινα αγγεία. Το πολυτιμότερο εύρημα είναι η τοιχογραφία με την αρπαγή της Περσεφόνης  όπου φαίνεται πεντακάθαρα η τεχνική της προοπρικής και του βάθους.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον  τάφο του Φιλίππου του Β΄που δολοφονήθηκε το 336 π.Χ.tafos-filippou1
HuntingScene_vergina
Η πρόσοψη αναπαριστά τρεις έφιππους και εφτά πεζούς άνδρες που κυνηγούν ελάφια, κάπρους και ένα λιοντάρι. Ένας γενειοφόρος άνδρας (προφανώς ο Φίλιππος Β΄) πηδά από το άλογό του και σκοτώνει το λιοντάρι.
07
Μέσα στον τάφο δεν επιτρεπόταν να μπούμε αλλά είδαμε τη μακέτα που έλυσε τις απορίες μας για το πώς ήταν ο τάφος μέσα και από πού μπήκαν οι αρχαιολόγοι για να τον εξερευνήσουν.
1-Χρυσή_λάρνακα_του_τάφου_του_Φιλίππου_Β
Στο θάλαμο του τάφου υπάρχει η μαρμάρινη σαρκοφάγος μέσα στην οποία είχε τοποθετηθεί η χρυσή Λάρνακα.  
1364.w.600
Η Λάρνακα περιείχε τα οστά του νεκρού βασιλιά, πλυμένα και τυλιγμένα σε πορφυρό χρυσοκέντητο ύφασμα. 
 
 Πάνω από τη Λάρνακα ήταν τοποθετημένο το χρυσό στεφάνι από φύλλα και καρπούς βελανιδιάς. 
article12670.w_hr0514857001368083936
Στο πάνω μέρος της λάρνακας εικονίζεται ο 16άκτινος ήλιος των Μακεδόνων βασιλέων.

arch-vergina_aspisεικόνα 2β

Εκεί δίπλα βρέθηκαν και τα όπλα του βασιλιά: η χρυσελεφάντινη ασπίδα του, ο σιδερένιος θώρακας με το φυλαχτό της Αθηνάς στα δεξιάκαθώς και ασημένια σκεύη.
tafos_filippou_9_MΣτον προθάλαμο του τάφου του Φιλίππου βρέθηκε η ολόχρυση λάρνακα με τα οστά της γυναίκας του Φιλίππου Μήδας η οποία ακολούθησε στο θάνατο το σύζυγό της για να βασιλέψουν μαζί στον κάτω κόσμο…

Η λάρνακα είναι μικρότερη και έχει στον ήλιο 12 ακτίνες. Από πάνω ήταν τοποθετημένο το βασιλικό της στεφάνι.

tafos_filippou_10Το χρυσό διάδημα της Μήδας 1
tafos_filippou_8
Ο επόμενος τάφος ήταν ο τάφος του πρίγκιπα, Αλέξανδρου του Δ΄,γιου του Μ. Αλέξανδρου, ο οποίος γεννήθηκε λίγους μήνες μετά το θάνατο του Μ Αλέξανδρου. Το νεκρό παιδί είχε καεί και τα οστά του είχαν τοποθετηθεί σε αργυρή υδρία. Πάνω στο δοχείο ήταν τοποθετημένο το χρυσό στεφάνι με φύλλα και καρπούς βελανιδιάς.
Και εκεί τελείωσε η ξενάγησή μας απο τον ιστορικό- αρχαιολόγο κ. Δημήτρη. Η ξενάγησή του και ο τρόπος αφήγησης εντυπωσίασε και εμάς τα παιδιά αλλά και τους δασκάλους μας!!! Τον ευχαριστούμε θερμά!
DSC_0352

Βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία, αποχαιρετώντας τον κόσμο των νεκρών και εκτιμώντας τον κόσμο των ζωντανών!

 

 

Η επόμενη στάση ήταν στο πάρκο στον Άγιο Νικόλαο Νάουσας.  Εκεί φάγαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας.
01-06-08_1DSC_0355 Βίλη.jpg
Επειδή όμως δε θέλαμε να τελειώσει αυτή η εκδρομή μας και επειδή δεν κουράσαμε καθόλου τους δασκάλους μας κάναμε και μια τελευταία στάση πριν πάμε στα σπιτάκια μας: ΣτονΠλαταμώνα!!! Λίγο έλειψε να βουτήξουμε…εντελώς… γιατί τα ποδαράκια μας τα παραβουτήξαμε!!!

Περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Λάρισας

Πραγματοποιήσαμε μια πολλή ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εκδρομή.
Περπατήσαμε στους δρόμους της Λάρισας και γνωρίσαμε από κοντά την αρχαία πόλη. Ζούμε σε μια πόλη με μεγάλη ιστορική και αρχαιολογική αξία και δεν το γνωρίζαμε.
Η περιήγηση ξεκίνησε από τα αρχαία λουτρά, τα οποία είναι κτισμένα έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης.

Στη συνέχεια είδαμε τα τείχη και το κάστρο που κάποτε δέσποζε στην άκρη του τείχους.


Έπειτα κατευθυνθήκαμε στο λόφο του Φρουρίου και είδαμε τη βασιλική του ΑγίουΑχιλείου, του προστάτη της Λάρισας.

Μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα το ψηφιδωτό.

Η επόμενη στάση μας παραξένεψε αρκετά διότι κατευθυνθήκαμε στο υπόγειο μια πολυκατοικίας. Η έκπληξη ήταν τεράστια όταν αντιληφθήκαμε ότι ήμασταν μέσα σε μια αρχαία δεξαμενή!!!
Η τελευταία στάση ήταν το αρχαίο θέατρο της Λάρισας!

Μπήκαμε μέσα, περπατήσαμε στην ορχήστρα, είδαμε από κοντά τη σκηνή πάνω στην οποία έπαιζαν οι ηθοποιοί της αρχαιότητας!
Πλησιάσμε στο κοίλον. Μετρήσαμε τις κερκίδες και διαπιστώσαμε πως κάποια εδώλια είχαν πάνω τους χαραγμένα ονόματα. Δυστυχώς δεν ανεβήκαμε τις κλίμακες διότι οι εργασίες στο αρχαίο θέατρο δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Νιώσαμε σαν αρχαίοι θεατές που πήγαν να παρακολουθήσουν μια αρχαία τραγωδία ή -γιατί όχι- μια αστεία κωμωδία!
Ήταν ένας συγκλονιστικός περίπατος!
Η αλήθεια είναι οτι γυρίσαμε στο σχολείο εντυπωσιασμένοι αν και λίγο κουραμένοι…
 ………………………………………………………………………………………….

2 Απριλίου- Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζουμε την ημέρα του Βιβλίου προς τιμή του συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Η αξία του βιβλίου είναι πολύ μεγάλη. Ένα καλό βιβλίο είναι παιχνίδι και χαρά. Τα βιβλία μας συντροφεύουν, μας ευχαριστούν και μας ξεκουράζουν. Το βιβλίο είναι ένα παράθυρο ανοιχτό στον κόσμο απ΄όπου κοιτάζουμε και μαθαίνουμε! Σπίτι χωρίς βιβλία μοιάζει με δωμάτιο χωρίς παράθυρα!

Στο Πολιτιστικό Κέντρο του χωριού μας ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων διοργάνωσε έκθεση βιβλίου. Την επισκεφτήκαμε και στολίσαμε το χώρο με ομαδικές και προσωπικές δημιουργίες μας.

      

  

  

  

Τα δικαιώματα του παιδιού

Στο μάθημα της Γλώσσας επεξεργαζόμαστε την ενότητα «Όλοι διαφορετικοί όλοι ίδιοι» και συγκεκριμένα μιλάμε για τα δικαιώματα των παιδιών.

Τα παιδιά έχουν δικαιώματα!

Δικαίωμα στο σεβασμό, στη φροντίδα και στην προστασία.

Γι΄αυτό οι χώρες όλου του κόσμου έφτιαξαν έναν νόμο με τα δικαιώματα των παιδιών που ισχύει παντού: τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, χρειάζεται να ξέρουμε και να προστατεύουμε αυτά τα δικαιώματα.

(κάνω κλικ στη εικόνα)

Τα δικαιώματα του παιδιού

 

Τα σχολεία του κόσμου

(κάνω κλικ στην εικόνα και βλέπω την παρουσίαση)

Τα σχολεία του κόσμου

Θερινή ώρα

Στο θερινό – καλοκαιρινό ωράριο μπαίνουμε την Κυριακή 27 Μαρτίου, οπότε αλάζει και η ώρα!

Εσείς αλλάξατε τα ρολογάκια σας;

Πρέπει να τα ρυθμίσουμε μια ώρα μπροστά!
Μπορεί να «χάνουμε» έτσι μια ώρα από τον πρωινό μας ύπνο, αλλά «κερδίζουμε» μια ώρα περισσότερο παιχνίδι!

Συγκεκριμένα στις 3:00 το πρωί οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μια ώρα μπροστά, δηλαδή στις 4:00.

Έτσι η μέρα μας μεγαλώνει!!!

Η ώρα αλλάζει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου (μια ώρα μπροστά) και την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου (μια ώρα πίσω).
Η θερινή ώρα βασίζεται σε ένα σύστημα που σκοπό έχει την καλύτερη αξιοποίηση του φωτός της ημέρας για εξοικονόμηση ενέργειας.

 

25η Μαρτίου 1821

Στην τάξη μας γιορτάσαμε με λαμπρότητα την επέτειο της Ελληνικής Επαναστασης του 1821.
Με το χρονικό της Ελληνικής Επανάστασης, που απαγγείλαμε με συναίσθηση, κατανοήσαμε τα γεγονότα και τα βάλαμε στη σωστή σειρά μέσα στο μυαλό μας.
   
Τα τραγούδια που πλαισίωσαν τη γιορτή μας και οι παραδοσιακοί χοροί και τα μικρά θεατρικά έκαναν την ατμόσφαιρα πανηγυρική.
Όλοι μας φορούσαμε στα κεφαλάκια μας το παραδοσιακό φέσι του τσολιά (κατασκευή της δασκάλας μας) και κρατούσαμε ελληνικές σημαίες που τις ζωγραφίσαμε μόνοι μας.
      

Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας

6 Μαρτίου

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως μέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
«Bullying» , «εκφοβισμός», «ενδοσχολική βία»,  «επιθετική παρενόχληση» είναι μερικοί από τους όρους που χρησιμοποιούμε για να εκφράσουμε τη βία που ασκείται σε παιδιά μέσα στο σχολείο χωρίς τη θέλησή τους.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρά και αφορά όλους μας!

(Κανω κλικ πάνω στην εικόνα και ενημερώνομαι.
Πατώ F5 για προβολή παρουσίασης)
https://drive.google.com/file/d/0B_QMSEBk7EMQdWlrMkw4WnJTb2s/view?usp=sharing

ΘΕΑΤΡΟ

Τα ψηλά βουνά (του Ζαχαρία Παπαντωνίου)                                                                                                 

Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας παιδιών που όταν τελειώνουν την τελευταία τάξη του ελληνικού σχολείου αποφασίζουν (με την άδεια των γονιών τους) να κάνουν μόνα τους διακοπές, για περίπου δύο μήνες, στα βουνά της Ευρυτανίας. 

Εκεί, μέσα στις ομορφιές της φύσης, μαθαίνοντας τις ιστορίες των ανθρώπων που συναντούν, φτιάχνουν μια κοινότητα που εξυμνεί το ομαδικό πνεύμα, την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό, μαθαίνουν να ξεπερνούν στις δυσκολίες της ζωής μέσω της συνεργασίας και της εκτίμησης απέναντι στον άλλο, πάντα με χιούμορ και χωρίς βαρύγδουπες διδαχές.

Το μικρό τσοπανόπουλο, ο Λάμπρος, είναι ο πατέρας του Ζαχαρία Παπαντωνίου που αποφάσισε να αφήσει τα γίδια του και να πάει στην πόλη να μάθει γράμματα. Αργότερα έγινε δάσκαλος! 

Με την τάξη μας παρακολουθήσαμε αυτήν την θεατρική παράσταση και καθηλωθήκαμε πραγματικά!

Μεταφερθήκαμε στα βουνά της Ευρυτανίας, μυρίσαμε ρίγανη και θυμάρι και διασκεδάσαμε με τους αστείους χαρακτήρες των παιδιών. 

Επίσης προβληματιστήκαμε σχετικά με την καταστροφή των δασών για κερδοσκοπικούς κυρίως λόγους και ευαισθητοποιηθήκαμε οικολογικά.

Ήταν μια παράσταση που θα μας μείνει αξέχαστη!

 

Τσικνοπέμπτη

Στην Ελλάδα, η μυρωδιά της «τσίκνας», δηλαδή η μυρωδιά του καμένου ψημένου κρέατος, έχει δώσει το όνομά της στην Τσικνοπέμπτη. Αυτή είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου, της Κρεατινής. Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, αναμένοντας τη νηστεία της Σαρακοστής και σεβόμενοι τις νηστείες της Τετάρτ20160303_114925ης και της Παρασκευής, η Τσικνοπέμπτη τοποθετήθηκε ανάμεσα, ως μια ημέρα εκτόνωσης με «τσίκνισμα» και κραιπάλη. Λέγεται μάλιστα Τσικνοπέμπτη ή…Τσικνοπέφτη.

Στο σχολείο μας ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων δεν άφησε να περάσει έτσι αυτή η μέρα και έψησε στην αυλή του σχολείου μας σουβλάκια τα οποία και προσέφερε σε όλους τους μαθητές!!!

Έτσι την Τσικνοπέμπτη τσικνιστήκαμε κανονικά!

Μέλισσα

Καλέσαμε στο σχολείο μας τον πατέρα μια συμμαθήτριάς μας, που είναι μελισσοκόμος, για να μας μιλήσει για τις μέλισσες και να μας δείξει πώς παρασκευάζουν το μέλι και πώς είναι η αποικία μας κυψέλης.

20160229_09344720160229_092839Φορούσε την ειδική στολή προστασίας από το τσίμπημα της μέλισσας και μας έδειξε όλα τα εργαλεία που χρειάζονται για τη φροντίδα μιας κυψέλης.

20160229_085804

Πυροσβεστική

Σήμερα το πρωί στο σχολείο μας υποδεχτήκαμε ένα Πυροσβεστικό κλιμάκιο. Στόχος τους ήταν να μας παρουσιάσουν το ρόλο και τις αρμοδιότητες της Πυροσβεστικής υπηρεσίας.

20160219_100752Το πυροσβεστικό όχημα  μπήκε στην αυλή του σχολείου με τρεις Πυροσβέστες οι οποίοι με προθυμία μας εξήγησαν ότι η Πυροσβεστική είναι υπεύθυνη, όχι μόνο για τις φωτιές, αλλά κινητοποιείται σε καταστάσεις σεισμού, καταστροφών, πλημμύρων αλλά συνδράμει  και στον απεγκλωβισμό από τροχαία ατυχήματα και άλλα.

20160219_101435

Μας έδειξαν όλα τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν, τη μάνικα και τον πυροσβεστήρα.
Μάλιστα οι δάσκαλοί μας άναψαν φωτιά σε κάτι ξύλα για να δούμε από κοντά τη διαδικασία της πυρόσβεσης.
20160219_104505
Πολλοί από εμάς δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη μάνικα, τον πυροσβεστήρα και φυσικά φορέσαμε το κράνος του Πυροσβέστη.

Ένα στιγμιότυπο από την επίδειξη:

Ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο

Κάθε δεύτερη ημέρα, της δεύτερης εβδομάδας, του δεύτερου μήνα κάθε χρόνου εορτάζεται η μέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Σκοπός της δράσης αυτής είναι η ευαισθητοποίηση και η αφύπνηση μικρών και μεγάλων σχετικά με την ωφέλεια αλλά και τους κινδύνους που κρύβει η χρήση του διαδικτύου.

Δικτυωθείτε…αλλά προστατευτείτε!!!
(κάνω κλικ πάνω στην εικόνα0

phpThumb_generated_thumbnailjpg

Γιορτή των Τριών Ιεραρχών και κοπή Βασιλόπιτας

Γιορτή των γραμμάτων, γιορτή των μαθητών αυτή η μέρα.
Το πρωί εκκλησιαστήκαμε για να έχουμε την ευχή και την ευλογία των Τριών Ιεραρχών και στη συνέχεια κόψαμε όλο το σχολείο την πρωτοχρονιάτικη βασιλόπιτα που ήταν προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Οι τυχεροί που πέτυχαν το φλουρί πήραν όμορφα δώρα.
Η ατμόσφαιρα όμως ήταν πολύ χαρούμενη και γιορτινή και το χαρήκαμε όλοι μας.

Χιόνισε!!!

Σήμερα το πρωί ξυπνήσαμε και τα είδαμε όλα χιονισμένα!!!

Τα σχολεία δε λειτούργησαν σύμφωνα με απόφαση του Δήμου, αλλά πολλοί από εμάς ξεχυθήκαμε στις γειτονιές μας και παίξαμε με την ψυχή μας!

Η αυλή του σχολείου μας χιονισμένη στις 8:00 το πρωί.

Η ελιά

Στο μάθημα της Γλώσσας αναφερόμαστε στην ελιά. Η παρακάτω παρουσίαση αποτελεί αφορμή για ενημέρωση, ιστορική αναδρομή, προβληματισμό και κίνητρο για συζήτηση.

(κάνω κλικ πάνω στην εικόνα)

Η ελιάΟι μαθητές εργάστηκαν ατομικά και συγκέντρωσαν σπουδαίες πληροφορίες, μύθους, ποιήματα, φανταστικές συνεντεύξεις και άλλα πολλά ενδιαφέροντα για την ελιά.

Επίσης φημιούργησαν πίνακες ζωγραφικής και κατασκευές από κορμό και κλαδιά ελιάς.

(Κάνω κλικ πάνω στην εικόνα για να δω τις εργασίες των μαθητών)

Εξώφυλλο- Ελιά

Στο σπιτάκι του Αϊ Βασίλη

Μια χριστουγεννιάτικη επίσκεψη κάναμε στο σπιτάκι που βρίσκεται στην πλατεία του χωριού μας.

Εκεί μας περίμενε ο Αϊ- Βασίλης και ακούσαμε ένα επίκαιρο παραμύθι. Στη συνέχεια γράψαμε τις ευχές μας και τις κρεμάσαμε στο δέντρο των ευχών.

Ήταν μια όμορφη εκδήλωση στο πνεύμα των Χριστουγέννων.


Πολυτεχνείο

Ένα συμβολικό παραμύθι και μια πολυ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για το Πολυτεχνείο

Για να τα δω κάνω κλικ πάνω στις εικόνες.

Πολυτεχνείο

Δήμος και Τυράννης

 

 

 

 

 

 

Η γιορτή μας ήταν πολύ ευχάριστη και διδακτική.
  Απαγγείλαμε ποιήματα, διηγηθήκαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου του 1973 με τη βοήθεια καρτέλων και φυσικά τραγουδήσαμε τραγούδια επίκαιρα.
  Αυτό που εντυπωσίασε ιδιαίτερα ήταν το θεατρικό μας που εξιστορούσε τα γεγονότα εκείνης της βραδιάς, της 17ης Νοεμβρίου, μέσα από τα μάτια μια οικογένειας.
  Το θεατρικό μας ήταν μια δραματοποίηση ενός πολύ σπουδαίου μυθιστορήματος της Άλκης Ζέη  «Τα γεννέθλια» που καλό θα ήταν να το διαβάσουμε όλοι κάποια στιγμή.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Ωραία θα ήταν όλη τη γιορτή μας να μπορούσαμε να την αναρτήσουμε στη σελίδα μας.
Γνωρίζουμε  όμως καλά ότι δεν επιτρέπεται να δείχνουμε εικόνες των μαθητών μας στο διαδίκτυο, διότι είναι πολύ επικίνδυνο.
Όποιο παιδάκι επιθυμεί μπορεί να ζητήσει από τη δασκάλα τη γιορτή σε ψηφιακή μορφή (σε στικ USB  ή σε  DVD) για να τη δει με την οικογένειά του και τους φίλους του.


Λίμνη Κάρλα

Στις 13 Νοεμβρίου πραγματοποιήσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λίμνη Κάρλα.

Η πρώτη στάση ήταν στη νότια πλευρά της λίμνης που είδαμε τη σήραγγα της αποστράγγισης, αλλά και το κανάλι της πλήρωσης της λίμνης. Μας εντυπωσίασαν τα πολλά είδη πουλιών που συναντήσαμε σ” αυτό το βιότοπο.

Η δεύτερη στάση ήταν στο Βυζαντινό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, όπου ξεκουραστήκαμε, φάγαμε το πρωινό μας και ξεναγηθήκαμε από τον Ιερέα της εκκλησίας. Ο Ιερές μας διάβασε και μία προσευχή για καλή πρόοδο και υγεία!

Η τρίτη στάση ήταν στο Μουσείο της Λίμνης Κάρλας. Εκεί ξεναγηθήκαμε λεπτομερώς και μάθαμε πολλά για τον λιμναίο πολιτισμό μέσα από μακέτες, φωτογραφίες και αναπαραστάσεις των κατοίκων της περιοχής της λίμνης. Ήταν καταπληκτικά και πρωτόγνωρα τα όσα ακούσαμε!

Στο τέλος σταματήσαμε στην Παλαιόσκαλα και είδαμε τον μοναδικό λιμναίο παλαιολιθικό πολιτισμό που υπάρχει στην Ευρώπη!
Είχαμε τόσα πολλά να δούμε και να ακούσουμε σ” αυτήν την εκδρομή και ήταν ανάλογο και το ενδιαφέρον μας, ώστε γυρίσαμε στο σχολείο μας με μισή ώρα καθυστέρηση!!!
 Μερικές φωτογραφίες από την εκδρομή μας (κάνω κλικ και ανοίγω το αρχείο)

Μια γλυκιά έκπληξη!

Τις τελευταίες ώρες στο σχολείο  μας περίμενε μια πολύ γλυκιά έκπληξη!
Οι δάκαλοι μας κέρασαν γλυκό κυδώνι από τις κυδωνιές που έχουμε στον σχολικό μας κήπο!
Το ετοίμασε η κυρία Αρετή, δασκάλα της Β” τάξης, μαζί με τον υποδιευθυντή του σχολείου μας τον κύριο Καπερώνη!
Ήταν πεντανόστιμο κι αυτό γιατί ήταν από τις δικές μας κυδωνιές!

Σχολική εορτή για την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Τη φετινή χρονιά επιλέξαμε να γιορτάσουμε την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου με έναν διαφορετικό τρόπο.

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα μπήκαμε στο κλίμα της Εθνικής επετείου με την πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης.
Στο μάθημα των εικαστικών δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες και γράψαμε μηνύματα για την ειρήνη!

Αλλά και στο μάθημα της Γλώσσας επεξεργαστήκαμε κείμενα από σπουδαίες ελληνίδες συγγραφείς σχετικά με την Εθνική Αντίσταση » Ο Μεγάλος περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη και για την ιταλογερμανική κατοχή «Ο Τζοβάνι» από την » Κόλαση των παιδιών»της Λιλίκας Νάκου.

Την ημέρα όμως της σχολικής γιορτής προσεγγίσαμε τα γεγονότα των ηρωικών στιγμών του Έπους του 1940 με υπερηφάνεια και δέος. Όλα αυτά τα γεγονότα που γράφτηκαν στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου και δεν μπορούν να χωρέσουν στις σελίδες κανενός βιβλίου, εμείς τα νιώσαμε και τα κατανοήσαμε βαθιά μέσα σε μια πολύ ζεστή πατριωτική ατμόσφαιρα.
Η γιορτή μας ήταν όμορφη και περάσαμε όλα τα μηνύματα αυτής της ημέρας.
28η Οκτωβρίου 1940

Μουσείο Εθνικής Αντίστασης

   Το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στεγάζεται στην παλιά πυριτιδαποθήκη, επί Τουρκοκρατίας, που βρίσκεται στη Λάρισα.
   Επισκεφτήκαμε το χώρο αυτό στο πλαίσιο του εορτασμού της εθνικής γιορτής της 28ης Οκτωβρίου του 1940.
Στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής ο χώρος αυτός λειτουργούσε ως φυλακές των ανθρώπων της Εθνικής Αντίστασης.
   Εντυπωσιαστήκαμε από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό και τα αντικείμενα που σώθηκαν και παραχωρήθηκαν στο Μουσείο από ανθρώπους εκείνης της εποχής.
   Κάθε φωτογραφία είχε και μια ιστορία. Κάθε ιστορία έκρυβε άπειρες στιγμές ηρωισμού και αυτοθυσίας για την Πατρίδα μας.
   Η ξεναγός  μας μετέφερε σ” εκείνη την ιστορική εποχή και με τη διήγησή της μας  καθήλωσε!
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από την εκπαιδευτική μας επίσκεψη:

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Και φέτος στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε εκδηλώσεις για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με θεματικό άξονα «Σχολικός αθλητισμός: Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακαθλήματα». Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης στη θέση των μαθημάτων πήραν οι δράσεις που έχουν ως στόχο να ενώσουν τους μαθητές και μέσω των αθλητικών παιχνιδιών να καλλιεργήσουμε ιδανικά όπως η συνεργασία, η δικαιοσύνη, ο σεβασμός.


Μερικές μαθήτριες της τάξης μας  κατασκέυασαν μια αφίσα και συμμετείχαμε φυσικά όλοι μας και όλες μας στα αθλητικά παιχνίδια. Μάθαμε ακόμα μια φορά να κερδίζουμε και να χάνουμε με αξιοπρέπεια. Γιατί ο στόχος είναι η ευγενής άμιλλα, η διασκέδαση και όχι ο ανταγωνισμός.

 


 

Ημέρα χωρίς αυτοκίνητα

Καλό είναι να θυμόμαστε καθημερινά το σπίτι μας, που είναι ο πλανήτης μας, και να τον προσέχουμε σαν τα μάτια μας.
Ένας τρόπος είναι να χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν λιγότερο το αυτοκίνητό μας διότι τα καυσαέρια ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, επομένως το χώρο που ζούμε, αναπνέουμε και παίζουμε.

Στο σχολείο μας δε χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τη σοβαρότητα της κατάστασης και να περάσουμε μηνύματα που προστατεύουν τον πλανήτη μας.

       Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ποδήλατά μας μπορούν να δώσουν τη λύση που χρειαζόμαστε για μια καλύτερη ζωή.

Τη μέρα αυτή πολλά παιδιά ήρθαμε στο σχολείο με τα ποδήλατά μας. Θα βγαίναμε και στον κεντρικό δρόμο της Νίκαιας για να δώσουμε το μήνυμά μας στος συμπολίτες μας, αλλά η δυνατή βροχή ανέτρεψε τα σχέδιά μας.

Παρόλ” αυτά θυμόμαστε πως μετακινούμαστε με τα πόδια ή με τα ποδήλατά μας και όχι με το αυτοκίνητο, όταν το σπίτι μας είναι κοντά στο σχολείο.


Μια καινούργια σχολική χρονιά άρχισε… 

Καλή αρχή σε όλους μας μικρούς και μεγάλους!

Συναντηθήκαμε και φέτος -μετά από ένα όμορφο καλοκαίρι- μέσα σε ένα κλίμα ενθουσιασμού και χαράς.

Μετά την τέλεση του Αγιασμού, είμαστε έτοιμοι με φωτισμένα μυαλά και μεγάλη διάθεση για μάθηση να κατακτήσουμε όλους τους στόχους της Δ τάξης!

       Καλή μας πρόοδο, λοιπόν!


Γλώσσα

Επαναληπτικές ασκήσεις 1ης ενότητας  «Ένα ακόμα σκαλί»

ένα ακόμα σκαλί

 

Φύλλο εργασίας 1

Φύλλο εργασίας 2

 

Επαναληπτικές ασκήσεις 2ης ενότητας «Ρώτα το νερό τι τρέχει»

ρώτα το νερό τι τρέχει

 

Φύλλο εργασίας 3

Φύλλο εργασίας 4

 

Επαναληπτικές ασκήσεις 3ης ενότητας «Εμένα με νοιάζει»

imge0_001

 

Φύλλο εργασίας 5

Φύλλο εργασίας 6

 

Επαναληπτικές ασκήσεις 5ης ενότητας «Ασφαλώς κυκλοφορώ»

imgf0_001

Φύλλο εργασίας 7

Φύλλο εργασίας 8

 

 

Επαναληπτικές ασκήσεις 6ης ενότητας «Ιστορίες παιδιών

Φύλλο εργασίας 9

Φύλλο εργασίας 10

 

 

 


 

Μαθηματικά

Επαναληπτικές ασκήσεις 1ης ενότητας

1880272_orig

Φύλλο εργασίας 1

Φύλλο εργασίας 2

 

 

Επαναληπτικές ασκήσεις 2ης ενότητας

images

Φύλλο εργασίας 3

Φύλλο εργασίας 4

 

 

Επαναληπτικές ασκήσεις 3ης ενότητας

 

Φύλλο εργασίας 5

Φύλλο εργασίας 6

Φύλλο εργασίας 7


Ιστορία

Γεωμετρική εποχή                                             

1. Η Κάθοδος των Δgeometiki-rodiωριέων

2. Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες

3. Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων

4. Η τέχνη και η γραφή

Αρχαϊκά χρόνια

250px-ACMA_675_Kore_35. Νέες αποικίες Ελλήνων

6. Τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα

7. Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες

8. Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής

9. Τα γράμματα

10. Σπάρτη,η κοινωνία και το πολίτευμα

11. Σπάρτη, η ζωή στην πόλη

12. Το παλιό πολίτευμα της Αθήνας

13. Οι νόμοι του Σόλωνα. Ο Πεισίστρατος γίνεται τύραννος.

14. Ο Κλεισθένης θεμελιώνει τη Δημοκρατία

 

Κλασική Εποχή

1. Περσικοί Πόλεμοι

15. Το Περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ. Ασίας

16. Ο περσικός κίνδυνος

17. Η μάχη των Θερμοπυλών

18. Η ναυμαχία της Σαλαμίνας

19. Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης

 

 

2. Ο χρυσός αιώνας του Περικλή300px-Discurso_funebre_pericles

20. Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη

21. Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή

22. Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των Αθηναίων

23. Ο ΄΄χρυσός αιώνας΄΄ της τέχνης

24. Η Αθήνα γίνεται ΄΄σχολείο της Ελλάδας΄΄


 

Ευέλικτη Ζώνη

Φέτος στην Ευέλικτη Ζώνη θα ασχοληθούμε με την Ελλάδα μας. Γνωρίζοντας την Ελλάδα θα την αγαπήσουμε ακόμα περισσότερο!

Ξεκινήσαμε με μια δραστηριότητα που ενθουσίασε όλους μας πολύ!

Ο κάθε μαθητής πήρε στα χέρια του από ένα κομμάτι της Ελλάδας και δημιουργήσαμε το χάρτη φτιάχνοντας ένα τεράστιο παζλ.

 

Το κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα είναι χρωματισμένο με διαφορετικό χρώμα.

 

  Βήμα βήμα, αφού εντοπίσαμε και μάθαμε τα 9 γεωγραφικά διαμερίσματα, σημειώνουμε κάθε φορά στο καθένα χωριστά τους νομούς και τις πρωτεύουσες.

Αυτός ο χάρτης είναι ο δικός μας, ο ολόδικός μας χάρτης και με αυτή τη δραστηριότητα- που μοιάζει πιο πολύ με παιχνίδι- θα μάθουμε την Ελλάδα μας απ” έξω κι ανακατωτά!!!!


 

 Μύθοι, θρύλοι, ήθη και έθιμα

Οι μαθητές έκαναν την έρευνα τους και βρήκαν μύθους , θρύλους, καθώς ήθη και έθιμα από διάφορες περιοχές του κόσμου που τους εντυπωσίασαν περισσότερο. Η εργασία αυτή (ομαδική ή ατομική) έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος.

Σας τα παρουσιάζουμε!

(κάνω κλικ πάνω στην εικόνα)

Μύθοι, θρύλοι, ήθη, έθιμα και παραδόσεις.

 

Ζώα υπό εξαφάνιση

Στη Μελέτη Περιβάλλοντος μελετάμε τα ζώα. Ιδιαίτερο ενφιαφέρον μας κίνησαν τα ζώα εκείνα που κοντέυουν να εξαφανιστούν. Γι” αυτό κι εμείς αποφασίσουμε να τα γνωρίσουμε καλύτερα για να τα αγαπήσουμε και να ευαισθητοποιηθούμε περισσότερο σε θέματα οικολογίας.

ΕπιλέξαμεΕξώφυλλο.pdf ο καθένας μόνος του το ζώο που μας ενδιέφερε περισσότερο. Στη συνέχεια οργανώσαμε τις πληροφορίες που διαβάσαμε και δημιουργήσαμε αυτνή την πολύ ενδιαφέρουσα εργασία.

(κάνω κλικ πάνω στην εικόνα και διαβάζω)

 

 

Οι δημιουργίες μας

Οι 4 εποχές – Ομαδική εργασία

 


Ομαδικές εργασίες για την επέτειο της 28η Οκτωβρίου 1940.



Μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία


Στο μάθημα των αγγλικών ζωγραφίσαμε σημαίες.

Posted in Δ2