Α'θμια Εκπαίδευση Ν. Λάρισας

Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας

 

ΔΡΑΣΗ 1: Αξιοποίηση διαδραστικών ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης για την ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ: Καραγιώργου Βασιλικη ΠΕ70

ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ: Συργκάνη Μαρία ΠΕ70

                              Κουτσογεώργος Στέργιος ΠΕ11

                              Κιοπεκτζή Μαρία ΠΕ08

                              Καρατσιβούλη Βάια ΠΕ86

 

Στόχος Δράσης: Ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δυνατοτήτων των μαθητών/τριών με στόχο την προσωπική τους ανάπτυξη και την αξιοποίησή τους κατά τη διάρκεια του διδακτικού μετασχηματισμού.

 

 

 

Η δράση αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση και τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του μαθήματος της Γεωγραφία της Στ’ τάξης και της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β’ τάξης, ώστε αυτά να γίνουν πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά για τους/τις μαθητές/τριες μέσω πρακτικών και εργαλείων που αξιοποιούν και ενισχύουν τις ήπιες και ψηφιακές τους δεξιότητες και βοηθούν στην προσωπική και γνωστική τους ανάπτυξη.

 

Το Ηλιακό μας Σύστημα, Γεωγραφία ΣΤ δημοτικού

Η 1η δράση υλοποιήθηκε από τους/τις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης και έχει θέμα «Το ηλιακό μας σύστημα». Οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες από το σχολικό τους βιβλίο και το διαδίκτυο. Μελέτησαν τους Πλανήτες, επέλεξαν τις κατάλληλες πληροφορίες ασκώντας την κριτική τους σκέψη και δημιούργησαν κείμενα βάζοντας σε αυτά την προσωπική τους σφραγίδα. Στη συνέχεια στο εργαστήριο πληροφορικής επέλεξαν τις κατάλληλες εικόνες, ηχογράφησαν τα κείμενά τους και με το λογισμικό Scratch δημιούργησαν μία εκπαιδευτική ταινία με τίτλο «Η γαλαξιακή μας γειτονιά» Τέλος κατασκεύασαν με χρώματα, ποικιλία υλικών και φαντασία τη μακέτα του Ηλιακού μας Συστήματος.

Η δράση, που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Νοέμβριος – Ιανουάριος, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπαιδευτικούς: Βασιλική Καραγιώργου, Βάια Καρατσιβούλη, Μαρία Κιοπεκτζή

 

Ακολουθούν τα τεκμήρια της δράσης:

Πατήστε επάνω σε καθένα από αυτά για να τα δείτε

  1. Απόσπασμα της εκπαιδευτικής ταινίας «Η Γαλαξιακή μας γειτονιά»

  2. Βίντεο από τη δημιουργία μακέτας

  3. Ερωτηματολόγιο αποτίμησης δράσης από τους/τις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης

  4. Καταγραφή των κυριότερων θετικών, αρνητικών και προς βελτίωση στοιχείων της συνέντευξης από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς

 

« Ο χρόνος»  Μελέτη περιβάλλοντος

Β΄Δημοτικού

Η 1η  δράση υλοποιήθηκε από τους μαθητές/τριες της Β΄τάξης και έχει θέμα: «Ο χρόνος».

Οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες στα σχολικά βιβλία της Μελέτης και της Γλώσσας. Κατανόησαν την έννοια του χρόνου. Έμαθαν τους μήνες, εντόπισαν τα χαρακτηριστικά τους και τις μεγάλες γιορτές τους. Δημιούργησαν το παραμύθι: «Η κυρα-Κακή και οι δώδεκα μήνες». Κατέγραψαν τις σκέψεις τους, τις ζωγράφισαν και τις έκαναν βιβλίο.

Στο εργαστήρι πληροφορικής οι υπεύθυνες του έδωσαν ψηφιακή μορφή με το πρόγραμμα FlipHTML5. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους.

Η δράση υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Νοέμβριος – Ιανουάριος σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπ/κούς Μαρία Συργκάνη, Βάια Καρατσιβούλη, Βασιλική Καραγιώργου.

Ακολουθούν τα τεκμήρια:

Πατήστε επάνω σε καθένα από αυτά για να τα δείτε

1.Ψηφιακό βιβλίο: «Η κυρα-Κακή και οι δώδεκα μήνες»

2.Φωτογραφίες από τις εργασίες

3.Ερωτηματολόγιο (σε ψηφιακή μορφή) από τους μαθητές της Β΄τάξης

4.Καταγραφή των κυριότερων θετικών, αρνητικών και προς βελτίωση στοιχείων της συνέντευξης των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών

5. Βίντεο "Φυσικές καταστροφές"