ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ: Μπαντούλης Δημήτρης ΠΕ70
ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ: Μπαντούλη Ελένη ΠΕ70
Τζήμα Ευανθία ΠΕ70
Παρλάτζα Αρετή ΠΕ70
Ψαρούλης Γιώργος ΠΕ70
Στόχος Δράσης: Η ενίσχυση και προαγωγή των σχέσεων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στη βάση του δημοκρατικού διαλόγου.
Η δράση αποσκοπεί στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών , την ενίσχυση της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης και στη συναινετική διαμόρφωση πλαισίου - κανόνων ενδοσχολικής συμπεριφοράς των μαθητών. ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
Κανόνες στην τάξη - Δημιουργία αφίσας και ανάρτηση στην τάξη
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας μετά από συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς τους διαμόρφωσαν τα κοινά «Συμβόλαια της τάξης» - κανόνες καλής συμπεριφοράς , μιας κοινής δηλαδή συμφωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών -μαθητών/-τριών σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας κάθε τάξης. Η δράση υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Νοέμβριο - Ιανουάριο σε όλες τις τάξεις του σχολείου.
Ερωτηματολόγιο αποτίμησης του Άξονα
Ερωτηματολόγιο Αποτίμησης Άξονα.pdf
Τον Ιανουάριο συντάχθηκε και διαμοιράστηκε σε έντυπη μορφή ερωτηματολόγιο «κλειστού» τύπου σε όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας . Αφού μελετήθηκαν οι απαντήσεις , η ομάδα διερεύνησης του άξονα διαπίστωσε πως στο σχολείο αναπτύσσονται και εφαρμόζονται, οι πρακτικές που ευνοούν την ενίσχυση της εμπιστοσύνης , της καλής επικοινωνίας και των σχέσεων συνεργασίας, μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στη διαχείριση (πρόληψη και αντιμετώπιση) αρνητικών συμπεριφορών και ο βαθμός αποτελεσματικότητας αυτών.
Δημιουργία συνεργατικού εγγράφου - αφίσας « Ενσυναίσθηση»
Τον Φεβρουάριο δημιουργήθηκε από τους μαθητές συνεργατικό έγγραφο - αφίσα με θέμα την «ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ» αφού προηγήθηκε συζήτηση μέσα στην τάξη και προβλήθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο:
Εκπαιδευτικό Βίντεο για την Ενσυναίσθηση https://www.youtube.com/watch?v=GQ44lurIyqk
Αχ εκείνα τα παπούτσια https://www.youtube.com/watch?v=wZKV8VlcdAQ
και Το αόρατο αγόρι https://www.youtube.com/watchv=U6nGwGonrw
Το κάθε παιδί έγραψε το πώς αντιλαμβάνεται την έννοια της λέξης « ενσυναίσθηση» και ομαδικά ζωγράφισαν την αφίσα.
Ενσυναίσθηση είναι…
❖ να μπαίνεις στα παπούτσια του άλλου, δηλαδή να μπαίνεις στη θέση του.
❖ να δίνεις σημασία στη γλώσσα του σώματος δηλαδή να κατανοείς και αυτά που δεν λέγονται.
❖ να είσαι καλός φίλος και ν’ αγαπάς τον άλλον όπως ακριβώς είναι.
❖ να συνεργάζεσαι με τους άλλους και να δουλεύεις ομαδικά.
❖ να σέβεσαι τον άλλον και τις απόψεις του που μπορεί να είναι διαφορετικές από τις δικές σου.
❖ να ακούς προσεκτικά τον συνομιλητή σου και να μην τον διακόπτεις.
❖ να μην πληγώνεις τους άλλους και να προσέχεις τα λόγια σου.
❖ να ζητάς συγνώμη και να μπορείς να συγχωρείς τον άλλο.
❖ να είσαι ευγνώμων για όλα αυτά που έχεις.
❖ να βοηθάς τον άλλον σε μία δύσκολη κατάσταση.
❖ να μην προσπαθείς να επιβάλλεις την άποψή σου στους άλλους.
❖ να μην κρίνεις τον άλλον από την εμφάνισή του και να μην κοροϊδεύεις.
❖ να νοιάζεσαι για τους άλλους και να τους δείχνεις εμπιστοσύνη.
❖ να ελέγχεις τα συναισθήματά σου και να είσαι δίκαιος.
❖ να αγαπάς τον εαυτό σου και τους άλλους.
Δημιουργία Aφίσας « Ενσυναίσθηση»
Φιλία- Αγάπη ΄΄Εγώ και οι άλλοι΄΄
Τον Μάρτιο αναρτήσαμε εικονικές χρωματιστές καρτέλες και μιλήσαμε για την ενίσχυση συναισθηματικής σχέσης μεταξύ μας και με τους δασκάλους μας.
Επιμορφωτική διάλεξη / συζήτηση από ψυχολόγο.
Τον Απρίλιο υλοποιήθηκε επιμορφωτική διάλεξη / συζήτηση από την ψυχολόγο του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Κιλελέρ Δρ. Δήμητρα Παπαστεργίου με θέμα: «Διαχείριση προβληματικών καταστάσεων », « Σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών» και « Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών: ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου» .
Ειδικότερα η ψυχολόγος μας ανέπτυξε
α) Τι σημαίνει οριοθέτηση της συμπεριφοράς του παιδιού;
β) Γιατί χρειάζεται να θέτουμε όρια;
γ) Εφαρμογή καλών πρακτικών και μεθόδων με στόχο τη διαχείριση προβληματικών καταστάσεων και συμπεριφορών όχι μόνο σε επίπεδο τάξης αλλά στο ευρύτερο σχολικό πλαίσιο, την ανάπτυξη εμπιστοσύνης ανάμεσα στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς, καθώς και την ενίσχυση της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ τους.