Στόχος Δράσης: Ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δυνατοτήτων των μαθητών/τριών με στόχο την προσωπική τους ανάπτυξη και την αξιοποίησή τους κατά τη διάρκεια του διδακτικού μετασχηματισμού.
Η δράση αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση και τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του μαθήματος της Γεωγραφίας της Στ’ τάξης και της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β’ τάξης, ώστε αυτά να γίνουν πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά για τους/τις μαθητές/τριες μέσω πρακτικών και εργαλείων που αξιοποιούν και ενισχύουν τις ήπιες και ψηφιακές τους δεξιότητες και βοηθούν στην προσωπική και γνωστική τους ανάπτυξη.
Το Ηλιακό μας Σύστημα, Γεωγραφία ΣΤ δημοτικού
Η 1η δράση υλοποιήθηκε από τους/τις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης και έχει θέμα «Το ηλιακό μας σύστημα». Οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες από το σχολικό τους βιβλίο και το διαδίκτυο. Μελέτησαν τους Πλανήτες, επέλεξαν τις κατάλληλες πληροφορίες ασκώντας την κριτική τους σκέψη και δημιούργησαν κείμενα βάζοντας σε αυτά την προσωπική τους σφραγίδα. Στη συνέχεια στο εργαστήριο πληροφορικής επέλεξαν τις κατάλληλες εικόνες, ηχογράφησαν τα κείμενά τους και με το λογισμικό Scratch δημιούργησαν μία εκπαιδευτική ταινία με τίτλο «Η γαλαξιακή μας γειτονιά» Τέλος κατασκεύασαν με χρώματα, ποικιλία υλικών και φαντασία τη μακέτα του Ηλιακού μας Συστήματος.
Η δράση, που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Νοέμβριος – Ιανουάριος, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπαιδευτικούς: Βασιλική Καραγιώργου, Βάια Καρατσιβούλη, Μαρία Κιοπεκτζή
Ακολουθούν τα τεκμήρια της δράσης:
Πατήστε επάνω σε καθένα από αυτά για να τα δείτε
1. Απόσπασμα της εκπαιδευτικής ταινίας «Η Γαλαξιακή μας γειτονιά»
2. Βίντεο από τη δημιουργία μακέτας
3. Ερωτηματολόγιο αποτίμησης δράσης από τους/τις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης
4. Καταγραφή των κυριότερων θετικών, αρνητικών και προς βελτίωση στοιχείων της συνέντευξης από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς
5. Σχολική Εκδήλωση- Η Γαλαξιακή μας γειτονιά
Διαθεματική προσέγγιση της θεματικής ενότητας « Η γη ως χώρος ζωής του ανθρώπου – Αυτόχθονες λαοί» - Στ’ τάξη
Οι μαθητές/τριες διερεύνησαν τα κυριότερα χαρακτηριστικά και στοιχεία των αυτόχθονων λαών και δημιούργησαν παρουσιάσεις με τη χρήση προγράμματος PowerPoint.
Αμερική Αρκτικές περιοχές Ασία Αφρική Ωκεανία
Ερωτηματολόγιο αποτίμησης δράσης από τους/τις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης
Αυτόχθονες λαοί- Συγκρότηση ομάδων εργασίας
Η δράση, που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Φεβρουάριος - Μάρτιος, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπαιδευτικούς: Βασιλική Καραγιώργου, Βάια Καρατσιβούλη
Θεματική ενότητα « Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης» - Στ’ τάξη
Οι μαθητές/τριες ανέλαβαν να μελετήσουν και στη συνέχεια να παρουσιάσουν το Ιστορικό - Θρησκευτικό Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Ιερού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Νίκαιας.
Με το λογισμικό Movie Maker πρόσθεσαν τις φωτογραφίες που επέλεξαν, συμπλήρωσαν λεζάντες, πρόσθεσαν ήχο φωνής και δημιούργησαν μια συνεργατική ψηφιακή αφήγηση.
Η Στ’ τάξη εντάχθηκε στο θεματικό δίκτυο «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους» και θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της δράσης τους στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο «Μαθαίνω και Παρουσιάζω τον Πολιτισμό του Τόπου μου». (30 Μαΐου 2024)
Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους.mp4
11ο Μαθητικό Συνέδριο - Μελέτη στο πεδίο - Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους
Η δράση, που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Απρίλιος - Μάιος, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπαιδευτικούς: Βασιλική Καραγιώργου, Ευαγγελία Καραβάκα
« Ο χρόνος» Μελέτη περιβάλλοντος
Β΄Δημοτικού
Η 1η δράση υλοποιήθηκε από τους μαθητές/τριες της Β΄τάξης και έχει θέμα: «Ο χρόνος».
Οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες στα σχολικά βιβλία της Μελέτης και της Γλώσσας. Κατανόησαν την έννοια του χρόνου. Έμαθαν τους μήνες, εντόπισαν τα χαρακτηριστικά τους και τις μεγάλες γιορτές τους. Δημιούργησαν το παραμύθι: «Η κυρα-Κακή και οι δώδεκα μήνες». Κατέγραψαν τις σκέψεις τους, τις ζωγράφισαν και τις έκαναν βιβλίο.
Στο εργαστήρι πληροφορικής οι υπεύθυνες του έδωσαν ψηφιακή μορφή με το πρόγραμμα FlipHTML5. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους.
Η δράση υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Νοέμβριος – Ιανουάριος σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπ/κούς Μαρία Συργκάνη, Βάια Καρατσιβούλη, Βασιλική Καραγιώργου.
Ακολουθούν τα τεκμήρια:
Πατήστε επάνω σε καθένα από αυτά για να τα δείτε
Ψηφιακό βιβλίο: «Η κυρα-Κακή και οι δώδεκα μήνες»
Ερωτηματολόγιο (σε ψηφιακή μορφή) από τους μαθητές της Β΄τάξης
Θεματική ενότητα: «Φυσικές καταστροφές»
Οι μαθητές/τριες με αφορμή τις καταστροφικές πλημμύρες του φθινοπώρου, αναζήτησαν πληροφορίες για τα φυσικά φαινόμενα, τα χώρισαν σε τρεις κατηγορίες: σεισμός, πλημμύρες, πυρκαγιές.
Στο εργαστήριο πληροφορικής με την βοήθεια του προγράμματος movie maker έφτιαξαν ένα βίντεο, το οποίο και παρουσίασαν στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Ερωτηματολόγιο Φυσικές Καταστροφές1
Ερωτηματολόγιο Φυσικές Καταστροφές2
Η δράση, που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Φεβρουάριος - Μάρτιος, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπαιδευτικούς: Μαρία Συργκάνη, Βασιλική Καραγιώργου, Βάια Καρατσιβούλη, Αρετή Παρλάτζα, Μαρία Κιοπεκτζή, Γεώργιο Ψαρούλη του Δημητρίου.
Θεματική ενότητα: «Ζώα υπό εξαφάνιση»
Οι μαθητές/τριες χωρισμένοι/ες σε ομάδες αναζήτησαν πληροφορίες στα βιβλία της Γλώσσας, της Μελέτης και στο διαδίκτυο. Έμαθαν για τα απειλούμενα είδη, γνώρισαν τα χαρακτηριστικά τους και τις ιδιαίτερες συνήθειές τους, έφτιαξαν την ταυτότητα των ζώων και τα ζωγράφισαν.
Στο εργαστήριο πληροφορικής συγκέντρωσαν όλα αυτά τα στοιχεία και έφτιαξε η κάθε ομάδα με το δικό της ρυθμό μία εργασία με τη βοήθεια του power point.
Στην αυλή του σχολείου έπαιξαν παιχνίδια με ζώα υπό την καθοδήγηση του γυμναστή και στο μάθημα των εικαστικών έφτιαξαν αφίσα με τα απειλούμενα είδη.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ-ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ "ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ"
Η δράση, που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα: Απρίλιος - Μάιος, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τις εκπαιδευτικούς: Μαρία Συργκάνη, Βάια Καρατσιβούλη, Μαρία Κιοπεκτζή, Αρετή Παρλάτζα, Στέργιος Κουτσογεώργος